Nieuwe campagne Lucky Day niet op tv

2 juni 2020 - 13:38

Lucky Day komt met een nieuwe reclamecampagne. Opmerkelijk: de nieuwe commercials zijn niet op televisie te zien.

Juich jij om 19.00 uur...?!
Juich jij om 19.00 uur...?!

De kans is groot dat je de komende tijd veel reclame voor Lucky Day tegen gaat komen. Er is een nieuwe reclamecampagne met een nieuwe pay off: ‘Lucky Day. Om 19.00 weet je het.’

De nieuwe pay off verwijst naar het bekendmaken van de trekkingsuitslag. De trekking van Lucky Day is misschien wel de meest bijzondere van alle loterijen van Nederland. De trekking van Lucky Day vindt namelijk elke dag plaats.

De trekking van Lucky Day is altijd om 18.00 uur in het, en de Loterijman citeert, ‘Speltheater van Nederlandse Loterij.’ De uitslag van de trekking wordt vervolgens om 19.00 uur precies publiekelijk bekend gemaakt.

‘De spannendste loterij van Nederland’

De campagne is ontwikkeld door digitaal reclamebureau Dept uit Amsterdam, 'een internationale agency met meer dan 1500 ervaren denkers en doeners.' In Nederland maakt het bedrijf onder andere commercials voor de Bijenkorf, KLM en Bugaboo.

Maar '1500 denkers en doeners' was kennelijk nog niet genoeg, want ook de de mediabureaus Mindshare ('met 9300 mensen uit 86 landen hebben we alle verschillende nationaliteiten en culturen in huis') en Greenhouse ontwikkelden mee.

De nieuwe campagne wordt uitgerold via social media, online video, display en radio. Opmerkelijk: dus niet via televisie.

Chris Römer, senior reclamemaker bij Dept, vertelt aan Maketingtribune: 'Om de boodschap te laden en het dagelijkse karakter van Lucky Day te benadrukken, halen we de alledaagse dromen van de doelgroep naar boven. Niet per sé de grote clichés, maar denk aan die oldtimer die je altijd al wilde of je eigen vakantiehuisje aan zee.'

Een eigen vakantiehuisje aan zee lijkt de Loterijman inderdaad wel wat. Wat jij.

Tim van Dijk, campagne marketeer bij Lucky Day, vult Chris Römer aan: 'Met deze scherpe pay-off en campagne verwachten we slim en snel terrein te veroveren in het hoofd van onze doelgroep als de spannendste loterij van Nederland.'

Is de nieuwe reclameampagne even spannend? Oordeel zelf: