Jort Kelder speelt hoofdrol in nieuwe reclame van Lotto

16 augustus 2021 - 12:37

Lotto heeft een nieuwe reclamecampagne rondom de Lotto-jackpot. De hoofdrol in de nieuwe commercial is voor Jort Kelder.

Kelder in het water
Kelder in het water

De Lotto heeft een gloednieuwe reclamecampagne. De Lotto is de loterij in Nederland waar de jackpot het vaakste valt. Dat wil Lotto graag duidelijk maken met de nieuwe commercial(s).

Oud of nieuw geld?

Jort Kelder heeft daarin een hoofdrol. Hij komt zogenaamd uit een adellijke familie met veel geld. Dat wordt ook wel ‘oud geld’ genoemd. Naast oud geld is er nieuw geld, de nouveau riche. Nieuw geld is veel minder chique dan oud geld.

Als je de jackpot van de Lotto wint – van harte gefeliciteerd! – dan heb je dus nieuw geld. Wat kun je doen met dat nieuwe geld? Nou, houd er rekening mee dat er van je gewonnen jackpot nog belasting af moet. Van wat je overhoudt kun je bijvoorbeeld een mooi jacht kopen.

En dat is precies wat de zogenaamde Lotto-winnaar in de nieuwe commercial heeft gedaan. Hij heeft zichzelf getrakteerd op een mooie boot. Bij de sluis komt de winnaar Jort Kelder tegen, die vaart in een bescheiden sloep.

Bijzondere commercial

Bijzonder aan de commercial is, dat er veel reclamebureaus en reclamemensen aan hebben meegewerkt. Selmore, Blauw Gras, Men In Green, Mindshare, Greenhouse en de in-house studio van Nederlandse Loterij hebben gezamenlijk de campagne vormgegeven.

Wat je zegt, een monvol. En daar blijft het niet bij. Want er deden nog meer partijen mee, die sleutelden aan de soundtrack van de commercial.

Amp.Amsterdam, Sven Figee (Sven Hammond) en Selmore schreven de muziek. Het begeleidende nummer That Miami Vibe’ is opgenomen in de Wisseloordstudio’s en ingespeeld door een heuse big band.

'De vaakst vallende Jackpot in Nederland'

Kosten noch moeite zijn dus gespaard voor de nieuwe reclame-uiting van de Lotto. Saskia Baartman, business director Lotto, vertelt tegen de journalisten van Adformatie:

‘Klanten geven terug dat ze liever kans te maken op iets minder miljoenen als daardoor de Jackpot vaker valt. Sindsdien is de Lotto Jackpot al door 24 spelers gewonnen en dus heeft de propositie zich de afgelopen jaren ruimschoots bewezen.

De “vaakst vallende Jackpot in Nederland” heeft daarom de hoofdrol overgenomen van de boodschap “voor 2 euro kun je al miljonair zijn”’.’

Hieronder bekijk je de commercial. De Loterijman moest er om grinniken: