Lotto lanceert grappige campagne met Arjan Ederveen (kijken!)
17 August 2020 - 12:30
Lotto lanceert een nieuwe reclamecampagne: 'Lotto-winnaars blijven heel gewoon.' Bekijk hier de grappige commercial met Arjan Ederveen.

Lotto heeft nieuwe commercials laten maken door het bekende Amsterdamse reclamebureau Selmore. In een ervan wordt de hoofdrol gespeeld door cabaretier Arjan Ederveen. Ederveen ken je onder andere van de grappige kinderserie Theo & Thea uit de jaren 80.
Lotto is een van de meest gespeelde loterijen van Nederland. Uitleggen wat de Lotto is, hoeft dus niet meer. Zo’n beetje iedereen kent de iconische balletjes van de lottotrekking.
Daarom zet Nederlandse Loterij, de organisator van Lotto, met hun nieuwe reclamecampagne in op iets anders. Namelijk: spelers van de Lotto zijn gewone mensen – en blijven dat ook als ze veel geld winnen.
Gezellig, sympathiek en sociaal
De Loterijman leest over de nieuwe campagne vanb de Lotto op de site van reclamevakblad Marketing Tribune:
‘Lotto-winnaars blijven het liefst zichzelf en houden het vooral graag ‘gezellig’. Dat is het credo van de nieuwe campagne van Lotto, ontwikkeld door Selmore, met in de hoofdrol [onder andere] acteur Arjan Ederveen.’
Diederick Hillenius, creative partner van Selmore, zegt over de nieuwe campagne van de loterij:
'Lotto is een sympathiek en sociaal merk met humor. Dat geluid slaat aan bij de doelgroep en vormt een rijke voedingsbodem voor steeds weer een nieuwe campagne. We zien Arjan Ederveen in een prachtrol als architect die het Lotto-winnaar Gerard niet bepaald gemakkelijk maakt.'
Familie en vrienden
De journalisten van Fonk, een tijdschrift, een weblog en in een moeite door een platform voor de creatieve industrie, vatten de campagne als volgt samen:
‘De corona-crisis doet ons nog eens extra beseffen hoe belangrijk familie en vrienden voor ons zijn. Lotto spelers zijn sociale dieren en omringen zich graag met de mensen die zij liefhebben.
In de nieuwste Lotto campagne gaat winnaar Gerard nog een stap verder: hij wil iets speciaals doen voor zijn ouders en laat een geheel ingericht huis voor hen bouwen.’
‘Mensen zoals jij en ik’
Michael Kastelijns tot slot, business director bij Nederlandse Loterij, vertelt:
‘Lotto is een spel voor mensen zoals jij en ik: we houden graag vast aan al het moois van ons leven, maar doen ook graag iets bijzonders.’
Er zijn diverse, nieuwe commercials gemaakt. Topkok Robert Kanenborg speelt de hoofdrol in een commercial en ook Michiel de Zeeuw komt voorbij.
De Loterijman moest zelf erg lachen om de nieuwe commercial met Arjan Ederveen. Wat vind jij ervan? Kijken maar!